Vaarschool en Mascott slaan de handen (en zeilen!) in elkaar

door | feb 3, 2021 | In de kijker | 0 Reacties

Wil jij ongelofelijk graag eens een avontuurlijke zeiltocht maken, maar heb je niet de nodige kennis en certificaten om dit waar te maken? Of heb je de theorie net helemaal onder de knie, maar laat jouw zeilervaring te wensen over? De samenwerking tussen Vaarschool en Mascott Sailing zal hier voor eens en voor altijd een einde aan maken.

Vaarschool.be is gekend omwille van de kwalitatieve, nautische opleidingen voor het Belgisch stuurbrevet en voor de wereldwijd erkende opleidingen van de Royal Yachting Association. Mascott staat bekend om fantastische zeilreizen op de Middellandse zee (en ook daarbuiten).

Samen vormen ze dus het perfecte team.

Om fascinerende tochten op een zeilboot te maken, heb je vergunningen en brevetten nodig. Zo heb je in het buitenland een ICC nodig (hiervoor moet je eerst een Belgisch stuurbrevet behalen) of een RYA-brevet en vaak ook een marifoonbrevet. Haal dus eerst de nodige brevetten bij Vaarschool.be en maak vervolgens je zeildroom eindelijk waar bij Mascott.

Meer informatie ? Kijk dan op onze ‘Charter en reizen’-pagina!

Vaarschool.be

Vaarschool is sinds 2013 een gevestigde waarde in Vlaanderen dankzij het grote aanbod aan theorie- en praktijkopleidingen. Je kan er terecht voor het behalen van een Belgisch Stuurbrevet (beperkt en algemeen), verschillende marifoonbrevetten (VHF, SRC) en voor het verkrijgen van de wereldwijd erkende RYA-certificaten.

De instructeurs van Vaarschool worden zeer nauwkeurig geselecteerd en zijn steeds ervaren, enthousiast en natuurlijk gepassioneerd door het varen. Ze beschikken over de nodige kennis om de cursisten bij te staan gedurende hun weg naar het beoogde brevet. De school biedt eveneens het grootste assortiment online nautische opleidingen aan in België.

Mascott

Met een uitgesproken passie voor zeilen en een diversiteit aan betrouwbare partners, is Mascott de ideale reisbemiddelaar. Ze bieden verschillende formules aan: van individuele zeilreizen of motorbootreizen tot volledig begeleide tochten. Er is zeker voor ieder wat wils, of je nu een beginnende of gevorderde zeiler bent.

Wil je zelf op ontdekking gaan maar kan je wel iemand gebruiken die je helpt bij de praktische kant en de voorbereiding van je reis? Dan zal jij je zeker kunnen vinden in de Bareboat-formule. Of wil je graag alleen zeilen maar ben je nog niet zeker genoeg van je stuk en wil je graag nog wat meer begeleiding? Dan zijn de Flottieljes misschien meer iets voor jou. Maar ook voor wie gewoon wil meezeilen of net even een tijdje helemaal niets wil doen (en heel erg in de watten wil gelegd worden), heeft Mascott verschillende mogelijkheden te bieden.

De gebieden die je samen met Mascott kan verkennen strekken zich van de Middellandse zee (Kroatië, Italië, Griekenland en Turkije) tot ver daarbuiten (archipelreizen naar Cuba, Thailand, enzovoort).