Praktijk RYA Yachtmaster (Zeil)

Gevorderde schippers die het internationaal topbrevet RYA Yachtmaster Offshore willen behalen, het summum voor iedere pleziervaarder en het instapbrevet naar commerciële schippers.

This page exists also in English.

Voorkennis

Het is absoluut wenselijk om de opleiding Praktijk RYA DaySkipper (Zeil) reeds te hebben doorlopen. We gaan tijdens deze cursus namelijk verder op wat je daar hebt geleerd. Deze opleiding is absoluut ongeschikt voor beginners.

De opleiding RYA Yachtmaster vereist een kennis van de Engelse taal. De cursus wordt volledig gegeven in het Engels en een eventueel examen voor Yachtmaster Offshore wordt ook afgenomen in de Engelse taal.

Examen Yachtmaster Offshore

Indien je het examen wil doen (dit is niet verplicht), dien je nog de prijs voor het examen te voorzien. Je zal dit dan dienen af te rekenen met de RYA examinator. Dit bedraagt ongeveer 210 GBP + eventuele reiskosten van de examinator. Reiskosten te delen door het aantal kandidaten.

Uiteraard zijn de kosten ook verschuldigd als de kandidaat niet slaagt voor het examen. Het examen zelf duurt 1 à 2 dagen.

Je instructeur zal je na de opleiding inlichten of je klaar bent voor een eventueel examen, of zal je meedelen of je mogelijk nog werkpunten hebt.

Programma

Gedurende dit 5-daagse programma zal de instructeur je coachen in de onderdelen die je nodig hebt om uiteindelijk succesvol het eventuele examen te doen:

• Passage planning en meteorologie
  • Reisvoorbereiding en veiligheid op zee
  • Scheepsonderhoud
  • Navigatie
  • Pilotage
  • Kennis van het IRPCS (Collisions at Sea)
  • Blinde navigatie
  • Navigatie bij nacht
  • Schippertechnieken

RYA – Royal Yachting Association

RYA TC Logo FinalDe RYA-brevetten zijn internationaal de meest erkende en gewaardeerde brevetten.

Vaarschool.be is een erkend RYA Training Centre en is gemachtigd om deze internationaal gereputeerde brevetten uit te reiken na het succesvol volbrengen van het schriftelijk examen.

Deze opleiding wordt georganiseerd voor 999 euro per persoon.

Data/Inschrijven

Geplande opleidingen

Er zijn momenteel geen opleidingen gepland of er zijn geen vrije plaatsen meer beschikbaar. Neem contact met ons op voor een opleiding op maat (0)

Deze opleiding kan ook in een privé-sfeer worden gegeven op een moment dat het u past. Neem contact met ons op voor een opleiding op maat.