Plan veilig je droomtocht op het water met een RYA Dayskipper-brevet op zak

door | nov 9, 2022 | Opleidingsnieuws | 0 Reacties

Reikt je ambitie verder dan een Algemeen stuurbrevet? Wil jij grotere tochten maken op open water? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij bieden cursussen aan van de RYA, de grootste watersportorganisatie ter wereld. Een RYA-brevet wordt niet enkel wereldwijd erkend, maar je kan er vanop aan dat je na het behalen ervan de correcte theoretische en praktische kennis hebt om op een veilige manier te varen.

De RYA, voluit de Royal Yachting Association, is met haar 150 000 studenten per jaar de grootse organisatie voor watersport ter wereld. Vaarschool.be is al enkele jaren een erkend RYA Trainingcentre, als één van de enige in België. Aangezien een school deze titel pas krijgt na een lang controleproces, zijn we daar ongelofelijk trots op. De cursussen worden gegeven in de taal van de navigatie, het Engels, en zijn daarbovenop van een zeer hoge kwaliteit.

Het eerste theoretische niveau van het RYA-systeem is Dayskipper. Je kan de inhoud van de cursus vergelijken met deze van de Belgische Yachtman. Echter wordt het Yachtman-brevet enkel in België erkend, daar waar brevetten van de RYA dus over heel de wereld (h)erkend worden.

Je verwerft tijdens de vijfdaagse theoriecursus de nodige kennis om grotere tochten te maken (bij dag). Met de kennis die je opdoet tijdens je studies voor het Algemeen stuurbrevet is het niet aangeraden om ’s ochtends te vertrekken in een haven, op volle zee te varen, en pas ’s avonds weer aan te komen. Je moet je deskundigheid op vlak van navigatie, getijden en meteo eerst goed bijspijkeren, en daar is de RYA Dayskipper-opleiding de oplossing voor.

• Via deze link kan je inschrijven voor de theorieopleiding, alsook meer informatie vinden.
  • Om het volledige brevet te behalen, en jezelf de titel van ‘Dagschipper’ te kunnen toe-eigenen, moet je ook de praktijkopleiding tot een goed einde brengen.
  • Heb je de theoretische kennis onder de knie, maar heb je eerst nog nood aan meer praktijkervaring? Volg dan eerst een praktijkcursus Competent Crew.