Onze online opleidingen worden nog slimmer. En jij ook!

door | apr 29, 2020 | In de kijker, Opleidingsnieuws | 0 Reacties

Online les volgen maar toch het klasgevoel?

Onze online opleidingen waren al heel goed, maar nu hebben we ze nog beter, slimmer en interactiever gemaakt.

• We hebben nu ook ZOOM LIVE sessies. Zit je met een vraag over een bepaald onderwerp waar je interactief wat uitleg over wil? Dan zijn de ZOOM LIVE sessies de ideale plek om je vraag te stellen en kennis te maken met je instructeur(s) en andere medestudenten. Zo krijg je tijdens de online opleiding toch het echte klasgevoel!
  • Wil je niet wachten op een ZOOM LIVE sessie? Geen nood, je kan via een online formulier ook je vragen stellen! De oplossing krijgt men persoonlijk via e-mail, maar wordt ook getoond onderaan de pagina waar de vraag gesteld werd. Zo kunnen andere cursisten mee profiteren en worden ze allemaal slimmer!

Deze manier van online leren is al uitvoerig bestudeerd. Een systeem van ‘blended learning’, het mengen van interactief leren en leren #inuweigenkot zoals wij dit hebben opgezet wordt keer op keer evenwaardig gesteld met het klassieke ‘in de klas’ leren.

Zoom? Wablieft? 🙂

Videoconferences worden in deze rare tijden veel gebruikt, of je aan het thuiswerken bent of met een vriend ver weg wil bijpraten, iedereen heeft het wel eens gedaan. Skype, Whatsapp of Facetime zijn bekende applicaties die hiervoor veel gebruikt worden. Maar sommige van die applicaties hebben beperkingen in het aantal gebruikers die tegelijk kunnen deelnemen aan een bepaalde online vergadering, zoals onze ZOOM LIVE sessies.

Hier komt ZOOM als een heel handig alternatief op de proppen. Je installeert de gratis ZOOM applicatie op je PC, MAC, tablet of smartphone. Je maakt een gebruikersaccount en je bent klaar om in de wondere wereld van het online vergaderen te duiken.

Wist je trouwens dat ook als je gewoon wil kennismaken met ons je ons kan bereiken op een publieke ZOOM LIVE, geanimeerd door Danny Bisaerts, auteur van de Leergids voor het Stuurbrevet en onze zaakvoerder.

We hebben deze sessies ‘Vraag Van Vrijdag LIVE’ gedoopt omdat we die iedere vrijdag laten doorgaan. Jij kan hier ook aan deelnemen. Meer weten? Alle uitleg hier.

Waarom kiezen voor onze online opleidingen en niet voor een andere?

1. Onze online opleidingen zijn de enige online opleidingen van Vlaamse origine. Steun je lokale economie en ga niet in op buitenlands aanbod, zelfs als die worden aangeboden via een Belgisch uitziende website. #kooplokaal
  2. Je krijgt een ruim aanbod aan leerstof en een heleboel video’s die je deze leerstof haarfijn uitleggen. En je kan die video’s natuurlijk zo dikwijls bekijken als je wil.
  3. De leerstof volgt het leidinggevende lesboek in Vlaanderen: de Leergids voor het Stuurbrevet. Leg het aanbod van cursusboeken maar eens naast elkaar. Keer op keer verkiezen studenten ons lesboek.

Overtuigd?