Belgische online opleidingen

Wat zijn onze troeven ?

• Onze online opleidingen voor het Belgisch Stuurbrevet bevatten, naast de volledige online leerstof in tekstvorm, uitvoering geïllustreerd met tekeningen en foto’s, ook meer dan 40 video’s die de leerstof haarfijn uitleggen (+25 video’s voor het gedeelte Beperkt Stuurbrevet, +15 video’s voor het gedeelte Aanvullend Algemeen Stuurbrevet).
  • Men krijgt een eigen privé-leraar ter beschikking die men kan laten opdraven wanneer het uitkomt. De videolessen worden gegeven door Danny Bisaerts, hoofdinstructeur bij Vaarschool.be en auteur van diverse leergidsen.
  • Iedere video is keurig ondertiteld. Zo kan men ook zonder geluid (als het echt moet) de video’s volgen en bekijken (uitgezonderd opleiding VHF/Marifonie).
  • De cursist krijgt gedurende 4 maanden onbeperkt toegang (120 dagen) tot de opleiding. Dit is meer dan voldoende tijd om zich haarfijn voor te bereiden op het theoretisch examen bij de FOD Mobiliteit en Vervoer of bij het BIPT.

Waarin verschilt onze aanpak?

• Wij doen meer dan een cursusboek online brengen. Echte video-lessen met praktijkvoorbeelden zijn gewoon standaard.
  • Professioneel gemaakt en didactisch goed onderbouwd.
  • Kijk lager op deze pagina naar het voorsmaakje. Beelden zeggen meer dan marketing blabla. Overtuig jezelf.
  • De eerste opleiding van Vlaamse origine. Sommige andere aanbieders verkopen cursussen gemaakt in Nederland. Ondersteun onze eigen economie en koop lokaal!

Online maar toch het klasgevoel?

• Toch iets niet begrepen? Geen nood, men kan via een online formulier vragen stellen! De oplossing krijgt men persoonlijk via e-mail, maar wordt ook getoond onderaan de pagina waar de vraag gesteld werd. Zo kunnen andere cursisten mee profiteren en worden ze allemaal slimmer!
  • We hebben ook ZOOM LIVE sessies. Zit je met een vraag over een bepaald onderwerp waar je interactief wat uitleg over wil? Dan zijn de ZOOM LIVE sessies de ideale plek om je vraag te stellen en kennis te maken met je instructeur(s) en andere medestudenten. Zo krijg je tijdens de online opleiding toch het echte klasgevoel!

Wat zijn de voordelen van online leren?

Wij geloven dat je de leeromgeving moet aanpassen aan de cursist. Je moet iedereen de beste studeerervaring bieden die bij hem/haar past. Online leren is dan ook niet slechter dan klassikaal leren. Het is gewoon anders. Natuurlijk vergt online leren wel een beetje zelfdiscipline.

Bij Vaarschool.be kan je dan ook gewoon naar de klas komen als je wil om de lessen in groep te volgen. Maar ook dan krijg je één maand gratis en voor niets toegang tot de online opleiding. Heb je tijdens de les iets niet begrepen? Dan kan je thuis rustig de video nog eens bekijken. Vaarschool.be is de enige school waar dit kan.

Kies je toch volledig voor online leren dan zijn er een heleboel voordelen.

Een voorsmaakje van jouw online ervaring?

Onze Belgische online opleidingen

Onze examensimulaties

Of zoek je misschien onze engelstalige RYA online opleidingen?