Facebook pixel

Examensimulatie GMDSS Marifoon SRC

  • Deze simulatie bestaat uit 20 vragen die random worden gekozen uit de vragen die de leerstof bevatten voor het GMDSS SRC-certificaat (Digitale communicatie).
  • Om voldoende kansen te hebben om ook te slagen op he echte examen dien je constant meer dan 80% te halen. Ben je er nog niet? Blijven oefenen is de boodschap !
  • Opgelet! Tijdens het echte examen bij het BIPT zal je ook vragen krijgen over de leerstof VHF Marifoon (verbale communicatie), dus deze leerstof dient nog steeds gekend te zijn. De vragen in deze simulator handelen enkel over GMDSS SRC.

 

 0%

Vraag 1 van 20

1. De identificatie 002050480 is het MMSI-nummer van:

Vraag 1 van 20

Vraag 2 van 20

2. Waar vind je bijzonderheden betreffende het gebruik van frequenties voor de maritieme radiocommunicatie?

Vraag 2 van 20

Vraag 3 van 20

3. Je hoort een audiowaarschuwingssignaal nadat je een DSC-call All Ships Safety kreeg. Deze uitspraak:

Vraag 3 van 20

Vraag 4 van 20

4. "Do not drag anchor", means:

Vraag 4 van 20

Vraag 5 van 20

5. Op het display van de DSC kan je het volgende waarnemen:

 

All Ships           OK

Safety            Stop

From 205987612

Ch16

 

Wat bevat dit bericht?

Vraag 5 van 20

Vraag 6 van 20

6. Via de VHF-DSC klasse D ontvang je een distress alert. Is het mogelijk om een VHF-DSC acknowledgement te sturen?

Vraag 6 van 20

Vraag 7 van 20

7. "Vessel ahead of you is in opposite course", means:

Vraag 7 van 20

Vraag 8 van 20

8. Waar worden GMDSS homing signals uitgezonden?

Vraag 8 van 20

Vraag 9 van 20

9. NAVTEX-berichten worden geïdentificeerd met de eerste letter aan het begin van dat bericht. Deze uitspraak:

Vraag 9 van 20

Vraag 10 van 20

10. Wat moet je doen als je per ongeluk een distress alert stuurt?

Vraag 10 van 20

Vraag 11 van 20

11. Op de radar van een schip moet het signaal van de SART op minstens ... zichtbaar zijn.

Vraag 11 van 20

Vraag 12 van 20

12. Wat doet een kuststation eerst en vooral wanneer ze een VHF-DSC distress alert op kanaal 70 krijgen?

Vraag 12 van 20

Vraag 13 van 20

13. Na een VHF-DSC distress alert volgt geen bevestiging. De oproep wordt om de ... herhaald.

Vraag 13 van 20

Vraag 14 van 20

14. Wanneer je een DSC distress alert ontvangt, kan er 'grounding' in de informatie zitten. Wat betekent dat?

Vraag 14 van 20

Vraag 15 van 20

15. Een SART moet ... uur in stand-by kunnen werken.

Vraag 15 van 20

Vraag 16 van 20

16. De MID van België is:

Vraag 16 van 20

Vraag 17 van 20

17. Welke gegevens kan je onder andere in SOLAS vinden?

Vraag 17 van 20

Vraag 18 van 20

18. Een EPIRB moet aanwezig zijn op schepen die uitgerust zijn voor de vaart in alle zeegebieden. Dit is volgens het principe van:

Vraag 18 van 20

Vraag 19 van 20

19. Hoe heet de organisatie die verantwoordelijk is voor het Internationaal Verdrag voor de veiligheid van mensenlevens op zee?

Vraag 19 van 20

Vraag 20 van 20

20. Wat is een SART?

Vraag 20 van 20