Facebook pixel

Examensimulatie GMDSS Marifoon SRC

  • Deze simulatie bestaat uit 20 vragen die random worden gekozen uit de vragen die de leerstof bevatten voor het GMDSS SRC-certificaat (Digitale communicatie).
  • Om voldoende kansen te hebben om ook te slagen op he echte examen dien je constant meer dan 80% te halen. Ben je er nog niet? Blijven oefenen is de boodschap !
  • Opgelet! Tijdens het echte examen bij het BIPT zal je ook vragen krijgen over de leerstof VHF Marifoon (verbale communicatie), dus deze leerstof dient nog steeds gekend te zijn. De vragen in deze simulator handelen enkel over GMDSS SRC.

 

 0%

Vraag 1 van 20

1. Waar wordt een SART bij voorkeur gemonteerd?

Vraag 1 van 20

Vraag 2 van 20

2. What do you say if you make a mistake in a message?

Vraag 2 van 20

Vraag 3 van 20

3. Wat moet je doen als je per ongeluk een distress alert stuurt?

Vraag 3 van 20

Vraag 4 van 20

4. Als je het MMSI-nummer '205978531' ziet, dan weet je dat dit is toegewezen aan:

Vraag 4 van 20

Vraag 5 van 20

5. "I am a hampered vessel", means:

Vraag 5 van 20

Vraag 6 van 20

6. Waarvan is DSC de afkorting?

Vraag 6 van 20

Vraag 7 van 20

7. How do you say the number 135 in spoken maritime English?

Vraag 7 van 20

Vraag 8 van 20

8. Hoe loopt de baan van een GEOSAR-satelliet in het COSPAS-SARSAT-systeem?

Vraag 8 van 20

Vraag 9 van 20

9. In welke zeegebieden kan je een EPIRB gebruiken?

Vraag 9 van 20

Vraag 10 van 20

10. Een LEOLUT bepaalt de positie van een COSPAS-SARSAT-EPIRB. Dit gebeurt met een nauwkeurigheid van:

Vraag 10 van 20

Vraag 11 van 20

11. Een VHF-DSC-installatie heeft op zee een maximaal zendbereik van:

Vraag 11 van 20

Vraag 12 van 20

12. Met wat gebeurt de identificatie van een VHF-DSC?

Vraag 12 van 20

Vraag 13 van 20

13. "Visibility is expected to increase to 3 miles in 12 hours", means

Vraag 13 van 20

Vraag 14 van 20

14. Wanneer zal een SART starten met uitzenden?

Vraag 14 van 20

Vraag 15 van 20

15. Met .... eindigt een NAVTEX-bericht.

Vraag 15 van 20

Vraag 16 van 20

16. De invoering van ATIS is het gevolg van deze overeenkomst:

Vraag 16 van 20

Vraag 17 van 20

17. Gedurende een DSC-uitzending wordt ... mee uitgezonden.

Vraag 17 van 20

Vraag 18 van 20

18. Wie verzendt de bevestiging van een VHF-DSC-veiligheidsoproep?

Vraag 18 van 20

Vraag 19 van 20

19. Deze gegevens moeten minimaal aanwezig zijn bij een distress alert:

Vraag 19 van 20

Vraag 20 van 20

20. Een karakter in het NAVTEX-bericht wordt niet goed ontvangen. Wat gebeurt er?

Vraag 20 van 20