Nieuw systeem voor examendossiers vanaf 31 augustus

door | aug 9, 2023 | In de kijker | 0 Reacties

Vanaf 31 augustus verdwijnt het systeem voor examendossiers van Vaarschool. Dat komt omdat de FOD Mobiliteit en Vervoer een nieuwe applicatie heeft gelanceerd voor het beheer van deze dossiers. Heb jij een dossier bij ons en wil je weten wat deze wijziging voor jou betekent? Lees dan zeker verder.

Indien jij een dossier hebt opgestart via ons systeem (te raadplegen via Mijn Vaarschool), dan zijn volgende zaken voor jou van toepassing:

1. Vanaf 31 augustus zijn enkel dossiers via het nieuwe systeem van de FOD Mobiliteit en Vervoer toegestaan.

2. Je kan geen wijzigingen meer aanbrengen in je dossier via Mijn Vaarschool vanaf die datum.

3. Je kan het dossier in de applicatie van de FOD Mobiliteit en Vervoer pas opstarten als je je theoretische examens en/of het praktisch examen hebt afgerond.

4. Van zodra je examens achter de rug zijn, zal je via de applicatie je medisch attest (opnieuw) moeten opladen. Let op: dit blijft slechts 3 maanden geldig.

5. Indien je je dossier al betaald hebt aan Vaarschool (55 euro), blijft deze betaling natuurlijk geldig voor je aanvraag in het nieuwe systeem.

Indien je jouw dossier kan afronden voor 31 augustus 2023, kan je dit gewoon via ons systeem verder afwerken. Indien dat niet het geval is, kan je via deze link een nieuw dossier in de nieuwe applicatie openen: https://www.vaarschool.be/inschrijven-examen-stuurbrevet

Als je hier vragen over hebt, of er is iets niet duidelijk, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 015151400 of via secretariaat@vaarschool.be