Missie en doelstellingen

Vaarschool.be levert nautische kwaliteitsopleidingen van topniveau.

Mission statement

  • Vaarschool.be¬†is een gastvrije vaarschool waar iedereen welkom is.
  • Vaarschool.be¬†levert nautische opleidingen die cursisten in staat stellen om in alle omstandigheden veilig en reglementair te varen in een ontspannen en aangename sfeer.
  • Vaarschool.be¬†verzekert een hoge kwaliteitsstandaard van haar cursussen door inzet van bekwame, ervaren en professionele instructeurs, die gebruik maken van up-to-date didactisch materiaal en moderne schoolboten.
  • Vaarschool.be¬†zorgt voor een uitgebreide keuze aan doelgerichte opleidingen van pleziervaart tot professionele schipperslicenties voor commerci√ęle yachting.
  • Vaarschool.be¬†wil een duurzame relatie ontwikkelen en onderhouden met de nautische wereld en met haar cursisten in het bijzonder.
  • Vaarschool.be¬†streeft steeds naar volledige ‘customer satisfaction’.

Vaarschool.be: deontologische code

Iedere medewerker van Vaarschool.be zal blijk geven van respect, toewijding, geduld en van professionele eerlijkheid door onder meer:

  • Onder alle omstandigheden de vrije keuze van de leerling te respecteren
  • Enkel een getuigschrift af te leveren op basis van objectieve criteria
  • Zich regelmatig op de hoogte te stellen van nieuwe reglementeringen en richtlijnen
  • Bijscholing te volgen waar nodig
  • De nodige tijd te besteden aan de voorbereiding van de cursussen
  • Nooit enig voordeel te aanvaarden waardoor zijn of haar professionele vrijheid in het gedrag zou kunnen komen

Vaarschool.be kwaliteitsdoelstellingen

  • 0 procent klachten
  • Minder dan 5 procent uitval veroorzaakt door de school
  • Maar dan 90 procent klantentevredenheid
  • 100 procent accreditaties school en lesgevers

Rechten van de deelnemers

Deelnemers hebben het recht om:

  • Theorie- en praktijklessen te krijgen die leuk en boeiend zijn, gegeven door bekwame, ervaren en professionele instructeurs, die gebruik maken van up-to-date didactisch lesmateriaal
  • Op hun vraag ge√ęvalueerd te worden door een andere instructeur
  • Klacht neer te leggen bij de directie van de school
  • Na overleg een billijke terugbetaling te krijgen van het inschrijvingsgeld als de opleiding niet voldoet aan hun verwachtingen