‘Het leven zoals het is: De Vaarschool Deel 7’

door | feb 23, 2018 | In de kijker | 0 Reacties

Bij de Vaarschool vinden we een persoonlijke aanpak heel erg belangrijk. Daarom willen we je nader laten kennis maken met onze medewerkers, die allemaal een grote passie hebben voor het varen. Aan de hand van vijf vragen stellen we ze kort aan je voor. Deze week werpen we een blik in het leven van Kevin Van Haver, instructeur bij de Vaarschool.

Omschrijf jezelf in 1 woord. Waarom koos je dat?

Dat vind ik een zeer moeilijke vraag, maar als ik echt één woord moet kiezen, dan kies ik toch voor ‘respectvol’. Ik vind respect één van de belangrijkste dingen die er zijn. Ikzelf heb dan ook altijd respect voor mijn medemens, de omgeving enzoverder. Ik denk dat deze eigenschap ook zorgt voor mijn rustige karakter en het drijft ook mee mijn analytische geest.

En omschrijf jezelf nu eens als instructeur.

Als instructeur ben ik rustig, maar toch ook dynamisch. Af en toe durf ik wel eens te improviseren. Ik hoop ook dat mijn cursisten mij een beetje grappig vinden (ik doe in ieder geval mijn best! :D). Ik probeer mijn lessen zo luchtig en levendig mogelijk te brengen om het de studenten zo aangenaam mogelijk te maken. En natuurlijk vind ik het ook belangrijk dat mijn cursisten bijleren, maar dat spreekt misschien voor zich.

Wat is volgens jou het ideale liedje om een boottocht mee te maken en waarom?

Als zeiler vind ik het aangenaam om naar het geluid van het water en de wind in de zeilen te luisteren. Dat geluid is voor mij al de perfecte muziek op zich. Er staat dan ook bijna nooit muziek op tijdens het varen.

Er zijn wel een aantal liedjes waarbij ik meteen aan het varen denk. Bijvoorbeeld Renaud met ‘Dés que le vent soufflera’, een lied met prachtige lyrics. Of Sniff’n the tears met ‘driver’s seat’, waarbij ik telkens aan een prachtige, rood/oranje zonsondergang op het water denk.

Er zijn er nog veel andere, maar dat van de omstandigheden en mijn humeur af!

Hoe was je eerste lesdag bij de Vaarschool?

Als ik eerlijk ben, was de eerste les die ik gaf voor de Vaarschool een complete ramp. Sindsdien ben ik naar mijn mening echt gegroeid en heb ik zelf als instructeur heel veel bijgeleerd. Ergens ben ik wel dankbaar dat ik zo’n slechte eerste les heb gehad, want dat heeft ervoor gezorgd dat ik nu de instructeur ben die ik nu ben. Trial and error, he! Voor zover ik weet zijn er momenteel niet veel klachten over mij :D!

Wat maakt de Vaarschool volgens jou zo uniek?

Op deze vraag zijn volgens mij heel wat verschillende antwoorden mogelijk. Ik kan bijvoorbeeld zeggen dat de website erg goed in elkaar zit en dat de Vaarschool cursussen van hoge kwaliteit levert en dergelijke. Maar wat voor mij echt het verschil maakt, is dat iedereen, elke medewerker van de Vaarschool, heel erg hard werkt om de mensen op een veilige én leuke manier te leren varen.

Wil jij net als Kevin ook even wegdromen, denkend aan een prachtige zonsondergang op het water? Hier vind je de link naar het liedje Sniff’n the tears met driver’s seat: https://www.youtube.com/watch?v=9SCzVEUlqqA.