“Het leven zoals het is: De Vaarschool”

door | sep 29, 2017 | Opleidingsnieuws | 0 Reacties

Bij de Vaarschool vinden we een persoonlijke aanpak heel erg belangrijk. Daarom willen we je nader laten kennis maken met onze medewerkers, die allemaal een grote passie hebben voor het varen. Aan de hand van vijf vragen stellen we ze kort aan je voor. Deze week werpen we een blik in het leven van Alain Mulders, assistant manager van de Vaarschool.

Hoe zou jij jezelf in één woord omschrijven?

Oei, we beginnen hier al meteen met een moeilijke vraag. Als ik echt één woord moet kiezen, dan kies ik het woordje ‘ZOT’, maar dan speel ik wel een beetje vals. Z komt van het woord zelfzeker, want ik weet heel erg goed wat ik wel wil en niet wil. Dan komt de O van opportunist. Ik hou van uitdagingen en opportuniteiten en ben er constant naar op zoek. Ten laatste de T van trouw. Als ik mij voor iets engageer, dan blijf ik tot het einde. Ik kan me dus moeilijk in één woord omschrijven, maar als je deze vier woorden samenbrengt, heb je wel een idee van wie ik ben en waarnaar ik streef.

Hoe ben je bij de Vaarschool terecht gekomen?

Voordat ik de Vaarschool leerde kennen, vaarde ik ongeveer al tien jaar lang en hing ik regelmatig onverantwoord gevaarlijke toeren uit. Op een bepaald moment vond ik dat het dan toch tijd was om een vaarbewijs te halen. Ik zocht op het internet en daar helemaal vanboven vond ik de Vaarschool. En nu blijf ik er al # jaar plakken omdat het er zóóó leuk is.

Welk moment bij de Vaarschool zal je nooit vergeten?

Goh, er zijn al zo veel leuke momenten geweest tijdens mijn tijd bij de Vaarschool, maar er is toch één herinnering die me altijd zal bijblijven. Tijdens het winterseizoen staat motorboot Syldan (de boot van Danny) in Nederland in een overdekte ruimte. Bij de start van het seizoen moet die boot natuurlijk weer naar België worden gevaren. Bij de start van het seizoen in 2015 vaarde ik met mijn collega’s Danny en Jurgen de boot weer naar België. Mannekes, miserie dat we die dag gehad hebben, gaande van motorpech tot niet meer kunnen remmen, maar ook zo veel fun! Echt geweldig!

Waarvan word jij enthousiast als je praktijkles geeft?

Ik voel vooral voldoening als de cursisten even enthousiast zijn als ik. Ik vind het ook geweldig om de studenten te zien evolueren doorheen de cursussen. Gelukkig zijn mijn studenten altijd superblij en aangenaam verrast wanneer ze ontdekken hoe het volledige pakket van een dag cursus er uit ziet en hoeveel ze hebben bijgeleerd.

Wat zijn jouw grootste passies?

Alles dat te maken heeft met water en vrijheid. Ik ben gepassioneerd door alles zowel op, in als onder het water!