Dayskipper-brevet behalen maar weinig tijd? Onze online opleiding is de oplossing!

door | jan 19, 2023 | Opleidingsnieuws | 0 Reacties

Jij bent na het behalen van je Algemeen stuurbrevet nog niet helemaal voldaan. Je hebt de vaarmicrobe volledig te pakken en wil graag een RYA Dayskipper behalen. Tijdsgebrek houd je echter tegen om dit ook effectief te gaan doen. Wel, onze online opleiding Dayskipper is voor jou dan hét antwoord!

Je bouwt verder op de kennis van het Algemeen stuurbrevet. Je kan de inhoud vergelijken met deze van de Belgische Yachtman. Echter wordt het Yachtman-brevet enkel in België erkend, daar waar brevetten van de RYA dus over heel de wereld (h)erkend worden.

De RYA, voluit de Royal Yachting Association, is met haar 150 000 studenten per jaar de grootse organisatie voor watersport ter wereld. Vaarschool.be is al enkele jaren een erkend RYA Trainingcentre, als één van de enige in België. Aangezien een school deze titel pas krijgt na een lang controleproces, zijn we daar ongelofelijk trots op. De online cursussen zijn opgemaakt in de taal van de navigatie, het Engels, en zijn daarbovenop van een zeer hoge kwaliteit.

Tijdens de online opleiding spijker je je deskundigheid op vlak van navigatie, getijden, meteo et cetera grondig bij. Je hebt 8 maanden toegang tot de opleiding dus je kan rustig op je eigen tempo de leerstof instuderen. Wanneer jij er klaar voor bent, neemt een examinator het examen ook online af (ook hiervoor hoef je je dus niet te verplaatsen!)

Wanneer je geslaagd bent voor de theorie, staat er je nog een praktijkopleiding te wachten om het volledige brevet te behalen. Met de kennis die je opdoet tijdens je studies voor het Algemeen stuurbrevet is het niet aangeraden om ’s ochtends te vertrekken in een haven, op volle zee te varen, en pas ’s avonds weer aan te komen. Maar na de opleiding Dayskipper word je een volwaardige schipper en is dat dus wel mogelijk!

Klassikale opleidingen

Natuurlijk hebben we ook klassikale opleidingen Dayskipper. Hier kan je je vragen rechtstreeks stellen aan een bekwame instructeur en maak je samen met andere cursisten oefeningen om de leerstof beter te begrijpen.

Onze online opleidingen zijn van heel hoge kwaliteit, maar een klassikale opleiding heeft natuurlijk ook heel wat voordelen.

• Via deze link kan je een online opleiding RYA Dayskipper aankopen.
  • Via deze link kan je inschrijven voor de theorieopleiding, alsook meer informatie vinden.
  • Om het volledige brevet te behalen, en jezelf de titel van ‘Dagschipper’ te kunnen toe-eigenen, moet je ook de praktijkopleiding tot een goed einde brengen.

Heb je de theoretische kennis onder de knie, maar heb je eerst nog nood aan meer praktijkervaring? Volg dan eerst een praktijkcursus Competent Crew.