Acteurs van ‘De Redders’ halen hun brevet bij Vaarschool

door | jul 28, 2021 | In de kijker | 0 Reacties

Zag jij de trailer voor de gloednieuwe serie ‘De Redders’ op Play4 al? Wij stoomden de acteurs klaar voor de serie door hen bij te staan bij het behalen van hun Belgisch stuurbrevet!

Wat als je als acteur een redder moet spelen in een Vlaamse televisieserie? Behalve goed acteren, moet je natuurlijk ook een stuurbrevet behalen. Ook acteurs ontsnappen niet aan de wetgeving ;).

De productie van de serie klopte daarom aan bij Vaarschool.be. De acteurs kregen een meerdaagse theoretische cursus om te slagen voor hun examen bij de FOD Mobiliteit & Vervoer én drie intensieve dagen praktijkopleiding onder leiding van Danny Bisaerts, zaakvoerder/hoofdinstructeur van Vaarschool.be.

De praktische opleiding werd deels op het strand van Oostende georganiseerd, om al een goede feeling te krijgen met het -af en toe wel eens woeste – zeewater. Ze oefenden reddingstechnieken in de branding, het oppikken van drenkelingen en noem maar op. Tijdens de derde praktijkdag in Viersel oefenden de acteurs op aanmeren, afmeren en perfectioneerden ze die reddingstechnieken nog wat verder. Kortom, we stoomden hen klaar om het tijdens de serie voor ‘echt’ te doen.

Na deze drukke dagen van theoretische lessen en de hevige (en ook wel soms ook wel zeer koude) dagen op de Noordzee, behaalden de acteurs zonder enig probleem hun Belgisch Stuurbrevet.

‘De REDDERS’, te zien iedere maandag, dinsdag, woensdag en donderdag vanaf 2 augustus om 19:55 op PLAY4.

Behind the scenes

Fotoimpressie