Webwinkel

Prijs : 40 EUR

Hoeveelheid :

- Annuleren

160 pagina's, full color. Editie 2023.

Deze nieuwe versie (editie 2023), met voorwoord van Staatssecretaris voor de Noordzee, Philippe De Backer, is ontworpen voor de beginnende watersporter. In België en Nederland is een Stuurbrevet noodzakelijk wanneer je met een boot - die langer is dan 15 m of sneller kan dan 20 km/u - wil varen.

De inzichten in deze gids zijn het resultaat van de didactische ervaring van de auteur en van de vele instructeurs die samen met hem dit boek vorm hebben gegeven.

De nautische begrippen worden op een eenvoudige manier voorgesteld en helder uitgelegd. Tekeningen en foto’s vullen de tekst aan waar nodig. Deze leergids is de ideale vriend in je studie voor het examen. Daarna leg je hem gewoon aan boord want het is ook een handig naslagwerk.

Deze leergids is het officiële lesboek van Vaarschool.be. Vaarschool.be is erkend door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer als representatieve organisatie voor het Belgische Stuurbrevet en is tevens erkend als RYA Training Centre (UK) voor theorieopleidingen.

De auteur, Danny Bisaerts, is sinds 2003 zaakvoerder van Vaarschool. be. Danny heeft een rijke maritieme ervaring en is een begeesterd watersporter.

Danny heeft in de loop der jaren een heleboel binnenlandse en buitenlandse vaarbrevetten verworven.

Inhoud leerstof Beperkt Stuurbrevet:
  • Deel B1 : Begrippen, definities, manoeuvreren
  • Deel B2 : De vaarweg
  • Deel B3 : Betonning en bebakening
  • Deel B4 : Verkeerstekens en signalisatie
  • Deel B5 : Voorrangsregels binnenwateren
  • Deel B6 : Lichten, dagmerken en geluidseinen
  • Deel B7 : Veiligheid en eerste hulp
  • Deel B8 : Motortechniek
  • Deel B9 : Specifieke reglementering België
Inhoud leerstof Algemeen Stuurbrevet:
  • Deel A1 : Navigatie
  • Deel A2 : Koerscorrecties en plaatsbepaling
  • Deel A3 : Het getij
  • Deel A4 : Meteorologie
  • Deel A5 : Voorkoming van aanvaringen op zee (BVA)
  • Deel A6 : Specifieke reglementering België

Update

Indien je een Leergids Belgisch Stuurbrevet - Editie 2021 hebt, dan is ondertussen de wetgeving en de vraagstelling op het examen nog wat aangepast, en dus hebben we de aangepaste pagina's vervat in deze PDF (56MB). Deze update is dus niet van toepassing op de nieuwste Leergids Belgisch Stuurbrevet - Editie 2023.

Algemene voorwaarden

• Alle prijzen vermeld zijn inclusief BTW. Prijzen kunnen wijzigen zonder voorafgaandelijk bericht.
  • Voor fysieke goederen (zoals cursusboeken en lesmateriaal) kunnen verzendingskosten van toepassing zijn.
  • Alle verkopen zijn onderworpen aan de Belgische Wetgeving.
  • Op onze materiële producten geldt een “niet-goed = geld terug” garantie.
  • Alhoewel de grootste zorg is besteed aan de inhoud van deze website is VAARSCHOOL BV niet aansprakelijk voor de correctheid van de informatie op deze site. Indien nodig kan VAARSCHOOL BV de verkoop unilateraal annuleren.
  • Onze volledige verkoopsvoorwaarden kan u nalezen op onze pagina Verkoopsvoorwaarden